رگلاژ ترمز دستی #دریفت #ترمز #دنا #پژو #سمند #ایران_خودرو

15,266 بازدید
بیشتر
مکانیک شو
مکانیک شو
رگلاژ ترمز دستی خودروهای پژو و ایران خودرو میان کلی ضعف توی ماشین های ایرانی یکی از ضعف‌های دیگه توی این خودروها ضعف سیستم ت ...
رگلاژ ترمز دستی خودروهای پژو و ایران خودرو
میان کلی ضعف توی ماشین های ایرانی یکی از ضعف‌های دیگه توی این خودروها ضعف سیستم ترمز و ایستادن این خودروهاست روی خودروهای ایرانی معمولاً ۷۰ درصد ضربه ترمز توسط لنتها و کالیپر ترمز جلو گرفته میشه و ۳۰ درصد دیگر توسط لنت های عقب که این زیاد درست نیست و تقسیم وزنی درست رعایت نشده و ماشین درست نگه داشتن میشه و همش سر میخوره یا لنت جلو سریع تمام میشه یا تصادفات خیلی هولناک رخ میده یکی از راه های تقویت سیستم ترمز خودرو های دنا دنا پلاس سورن سورن پلاس پژو پارس پژو پارس پلاس پژو اس ال ایکس با پژو ۴۰۵ جی ال ایکس و خودروهایی که از این اکسل استفاده می کنند یعنی اکسل خودرو پژو ۴۰۵ که ترمز های عقب آنها کاسه ای هست و لنت لقمه ای میخوره باید درگیری لنت ها رو یا رگلاژ اونها رو مقداری بیشتر بیشتر بگیرند تا قدرت ترمز گیری و ایستادن خودرو بالا بره یکی از این راهکارها رگلاژ کردن ترمز های عقب خودرو های پژو هست و سورن و دنا توی این روش با استفاده از پیچ گوشتی آچار چرخ و جک خودرو با استفاده از این وسایل یکی از پیچ های چرخ را باز می کنیم و ضامن حقوق قفل ترمز آزاد میکنیم و مهره مربوط به ترمز رو یه مقدار رگلاژ دقیق تر انجام بشه این کار باعث میشه ترمز دستی قوی تری داشته باشیم و معمولاً روی سه تا یا چهار تا قفل بشه و برای دستی کشی و حرکات نمایشی آماده باشه کارخانه ایران خودرو به صورت کلی این کار را انجام میده و تا زمانی که ماشین نو هست قدرت ترمزگیری خوبه اما بعد یه مدتی قدرتش کاهش پیدا میکنه یا کاسه های عقب دچار خوردگی میشن در اثر دیر عوض کردن لنت عقب خودرو میاد و بخشی از روی این حالت زبر رو برمیداره ولی چون ممکنه بی دقتی داشته باشه کاسه از حالت گرد تبدیل به حالت بیضی میشه و قدرت ترمزگیری کاهش پیدا میکند چون بعضی جاها ترمز گرفته میشه که گوش داره کاسه بعضی جاها ترمز گرفتن میشه و رد میده اما اگه درست تراشکاری بشه میتونیم از لنت سمند ای که مقدار بزرگتر است استفاده کنیم تا قدرت ترمز گیری تا حدودی بالا بره
#دریفت #ترمز #دنا #پژو #سمند #ایران_خودرو
لینک سابسکرایب؛   / @mekanik_shoo
**************************************
این هم یه سری ودیو مرتبط با مباحث تیونینگ🔴
✅️مشخصات پژوپارس سفارشیxupیاELX
   • پژوپارس جدید xupیا xuplas+ موتورxu+ #...
✅️جلوگیری از واشر زدن پژو
   • جلوگیری از واشر زدن موتورxu7 #تقویت #xu7
✅️تبدیل موتور پژوxu7به موتور۱۶سوپاپELX
   • تبدیلxu7بهELX تبدیل موتور معمولی به ا...
✅️ساخت اتصال منفی خودرو
   • تقویت اتصال بدنه منفی تمامی خودرو ها ...
✅️شستشوی منیفولد و دریچه گاز پژوxu7
   • سرویس دریچه گاز و منیفولد XU7 #تقویت ...
✅️مقایسه دریچه گاز برقی با سیمی
   • مقایسه دریچه گاز برقی با دریچه گاز سی...
**************************************
سلام به همه ماشین باز های عزیز امیدوارم حالتون خوب باشه خیلیا دوست دارن ماشینشون رو خودشون تقویت کنن و صفر تا صد تقویت موتور و سرویس کردن موتور رو دوست دارن یاد بگیرن من تصمیم گرفتم یه کانال بزنم و آموزش صفر تا صد تیونینگ خودرو رو براتون به صورت رایگان بزارم و یه دورهمی باشه برای عشق ماشین ها راستی من محمد هستم و الان دوسالی میشه دارم در مورد تقویت موتور های متفاوت توی یوتوب ودیو منتشر میکنم
توی این کانال قراره کلی عشق و حال کنیم و برای اولین بار در ایران به صورت رایگان درمورد تیونینگ مسائل مختلف رو بگیم پس همین الان این لینک زیر رو برای دوستان بفرست و شما هم وارد چنل بشین  و چنل رو سابسکرایب کنید.
   / @mekanik_shoo
===================================✅️اینم آیدی  اینستاگرام
s.p_mekanik.shoo



مکانیک شو
تقویت
تیونینگ
برسی خودرو
ایران خودرو
سایپا
تقویت پژو
تقویت پراید
ماشین باز ها
شوتی ها

همه توضیحات ...