مزایای ایمیل مارکتینگ چیست؟

Tapsell
Tapsell
94 بار بازدید - پارسال - تجربه کار با هوش مصنوعیبحث
تجربه کار با هوش مصنوعی

بحث داغ این روزهای شبکه های اجتماعی، توسعه بی‌مانند هوش مصنوعی است. نگرانی‌هایی مطرح شده و بحث‌هایی درگرفته؛ با این موضوع که آیا با توجه به توسعه هوش مصنوعی، با بحران نیروی کار انسانی مواجه خواهیم شد یا خیر؟ آیا هوش مصنوعی خطری برای انسان بشمار می‌رود؟ آيا هوش مصنوعی کارآمدی بیشتری نسبت به ذهن انسان دارد؟ آيا خلاقیت هوش مصنوعی در موضوعات هنری بیش از انسان است؟ آیا هوش مصنوعی متن‌های سئو شده تولید می کند؟
به همین دلیل ما در تیم محتوای #تپسل تصمیم گرفتیم تا محتوایی با استفاده از بسترهای هوش مصنوعی #ai تولید کنیم. تجربه ما در این فرایند پاسخی بود برای بخشی از این سوالات.

ما برای ساخت این ویدیو:

در گام اول: طراحی شخصیت را از #midjourney گرفتیم.
در گام دوم: با استفاده از #chatgpt سناریو ویدیو را آماده کردیم.
و در گام سوم: با استفاده از #studioDID تصویر را متحرک و صداگذاری کردیم.

و درنهایت، یادداشتی از درس‌هایی که از کار با هوش مصنوعی گرفتیم:

هنوز نیروی انسانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای دست یافتن به یک شخصیت دقیق مطابق با موضوع محتوا، باید از کلمات کلیدی بسیار دقیق و با جزئیات بسیار استفاده کرد. در این فرایند ما چندین بار توضیحات را در midjourney تغییر دادیم تا نهایتاً به تصویری که نزدیک به ایده ذهنی مدیر تیم محتوا بود شدیم. البته از محدودیت‌های این پلتفرم برای تغییرات دلخواه و جزئی نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.
اما برعکس، هوش مصنوعی در حوزه متن بسیار پیشرفت قابل تأملی کرده .البته که تجربه دقت chat-GPT نیز به زبان فارسی کامل نیست. در اینجا هم کاملاً نمی توان گفت باعث بی‌نیازی از حضور انسان خواهیم شد؛ چرا که دقت پرسش و استفاده از کلید واژه‌ها برای دریافت بهترین نتیجه از اهمیت زیادی برخوردار است.
در آخر هم متحرک سازی تصویر و صداگذاری بود که مجبور شدیم متن را به فارسی برگردانیم و ضبط کنیم که دلیل آن کیفیت پایین خروجی گوینده برای زبان فارسی بود، اما به جرأت باید گفت که D-ID هماهنگی بسیار زیادی بین صدا و تصویر (Lip sync) برقرار می‌کند.

chat-GPT  متن را سئو نمی‌کند اما پاسخ‌های دقیقی به سوالات شما خواهد داد.
متنی که برای ایمیل مارکتینگ از chat-GPT گرفتیم متن خوبی است که بار محتوایی مناسبی از منظر آموزشی دارد؛ اما مشابه همین سوال را به فارسی که پرسیدیم پاسخ ناقصی داد. البته که ترجمه متن انگلیسی به فارسی نیز مشکلاتی به همراه داشت که حتماً باید توسط یک ویراستار بازبینی می‌شد.
نکته مهم در این پلتفرم نیز، پرسیدن سوال دقیق و با جزئیات مشخص است. یعنی کارشناس خود باید به موضوع مطرح شده مسلط باشد. اما اگر متن‌های #سئو شده و مرتبط با حوزه بازاریابی می‌خواهید، احتمالاً jasper.ai گزینه بهتری برای شماست که پیشنهاد می‌کنیم آن را حتماً امتحان کنید.

اما نتیجه کار، قابل ارائه و قابل قبول است و قطعاً در آینده نیز خیلی بهتر خواهد شد اما آن چه مسلم است؛ نیروی انسانی همواره از اهمیت بالایی برای استفاده و بهره‌گیری از هوش مصنوعی برخوردار خواهد بود. شاید روزی برسد. اینکه گوگل با ۱۲ هزار کارمند خود خداحافظی می‌کند به این معنا نیست که هوش مصنوعی باعث تعدیل آن‌ها بصورت مستقیم شده است. اینکه با وضعیت اینترنت در ایران و محدودیت زبان فارسی در این پلتفرم‌های هوش مصنوعی؛ هنوز خیلی راه مانده تا شرکتی در ایران بخواهد به واسطه توسعه هوش مصنوعی نیروهای خود را تعدیل کند.
مهمترین درسی که ما گرفتیم و دوست داشتیم با همه شما عزیزان نیز به اشتراک بگذاریم این بود که در سطح فردی و سازمانی باید همواره به روز بود و پیش قدم در استفاده از تکنولوژی‌های روزآمد.

در پایان شاید بد نباشد که پاسخ chat-GPT را به این سوال با هم مرور کنیم:
آیا GPT  جایگزین مناسبی برای انسان در حوزه تولید محتوا است؟

- Is GPT a suitable substitute for humans in the field of content creation?

/ it is unlikely that content generation will be "killed" after the development of GPT- based models like chatGPT. while these models are capable of generating human-like text, they are not capable of completely replacing the need for human writers and content creators. they can be used to assist in the content creation process, but ultimately, the final product will still require human oversight and editing. additionally, these models are being used in a variety of industries beyond content creation such as language translation, question answering and text summarization etc.
پارسال در تاریخ 1401/11/03 منتشر شده است.
94 بـار بازدید شده
... بیشتر