نوشتن بازی ریور رید به زبان راست؛ قسمت اول: ساختن دنیا و بازیکن و رودخانه متحرک
چون نوشتن بازی قبلی باحال بود، تصمیم گرفتم یه پروژه یک کم بزرگتر رو شروع کنم که هم برام سرگرم کننده باشه هم چیز یاد بگیرم. در نتیجه اینبار سعی می کنیم بر اساس بازی ریور رید (هواپیمای آتاری؟) پیش بریم و بدون استفاده از موتورهای بازی سازی، در ترمینال یه بازی بنویسم و ببینیم تا کجا پیش میره.
در این قسمت که بخش اول ماجرا است، کنترل صفحه رو دست میگیریم و بازیکن رو درست می کنیم و رودخونه رو شکل میدیم و بعدش هم با یک موتور فیزیک، رودخونه رو حرکت میدیم و تصادم قایق با رودخونه رو بررسی میکنیم. امیدوارم فرصتی باشه برای یاد گرفتن.
کدهای برنامه اینجا هستن:
https://github.com/jadijadi/riverride...
به حامیان کانال بپیوندین (:
@jadimirmirani
در این قسمت که بخش اول ماجرا است، کنترل صفحه رو دست میگیریم و بازیکن رو درست می کنیم و رودخونه رو شکل میدیم و بعدش هم با یک موتور فیزیک، رودخونه رو حرکت میدیم و تصادم قایق با رودخونه رو بررسی میکنیم. امیدوارم فرصتی باشه برای یاد گرفتن.
کدهای برنامه اینجا هستن:
https://github.com/jadijadi/riverride...
به حامیان کانال بپیوندین (:
@jadimirmirani
همه توضیحات ...