چگونه در بازار رقابتی افزایش فروش داشته باشیم؟

208 بازدید
بیشتر
AradBranding.com
AradBranding.com
از آن جایی که ممکن است هر برند یا شرکتی در طی فعالیت خود با رقبایی رو به رو شود که برای رقابت با آن ها ممکن است قیمت محصول را کا ...
از آن جایی که ممکن است هر برند یا شرکتی در طی فعالیت خود با رقبایی رو به رو شود که برای رقابت با آن ها ممکن است قیمت محصول را کاهش دهد که راه حل، کاهش قیمت مناسب نیست زیرا  هم برای خود شرکت یا برند و هم برای همه ی کسانی که در آن صنف مشغول فعالیت هستند باعث کاهش حاشیه سود می شود.

بنابراین امروز به این موضوع می پردازیم که در بازار رقابتی چه کاری باید انجام دهیم و چگونه باید افزایش فروش داشته باشیم و در حوزه ای که فعالیت می کنیم چگونه حاشیه سود های خوبی کسب کنیم.

بازار رقابتی چیست؟

به بازاری گفته می شود که در آن تعداد زیادی خریدار و فروشنده به صورت مستقیم مشغول داد و ستد هستند یعنی ما باید یک سری تولید کننده داشته باشیم که محصولی را تولید کنند و یک سری فروشنده و یک سری خریدار یعنی افرادی که به عنوان مشتری با ما ارتباط برقرار می کنند.

در این بازار خرید و فروش انجام می شود و هیچ عضوی از بازار نمی تواند تأثیر زیادی در قیمت بگذارند و به طور کلی زمانی بازار رقابتی می شود که مشتری در اولویت باشد که در این مورد بیشتر توضیح می دهیم.

بررسی عوامل ایجاد بازار رقابتی
به نظر شما چه عواملی باعث ایجاد بازار رقابتی می شود؟ چه عواملی باعث می شود که تولید کننده ها و فروشنده ها با یکدیگر به رقابت بپردازند؟

تولید زیاد باشد، یعنی تولید توسط تولیدکننده به مقداری زیاد شود و عرضه زیاد صورت بگیرد اما به اندازه ای که  محصول تولید شده است، مشتری نباشد به عبارتی مشتری کم تر از محصولی که عرضه می شود باشد و تقاضا از محصولات کم باشد.

در این صورت می توان گفت بازار رقابتی به وجود می آید بنابراین تولید کننده ها برای اینکه بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند باید بتوانند از مزیت هایی استفاده کنند که در برابر رقبا متمایز شوند.

به همین دلیل در روش کاری آراد، اول باید بتوانیم محصول هایمان را به فروش برسانیم و بعد شروع به تولید آن کنیم یعنی از «راه و روش های آراد» استفاده کنیم و محصول هایمان را قبل از این که تولید کنیم، به فروش برسانیم.

در دسترس قرار بگیریم و بتوانیم محصول هایمان را خوب معرفی کنیم تا برای آن ها همیشه مشتری باشد و به عبارتی می توان گفت وقتی محصول را به فروش برسانیم سرمایه لازم برای تولید را به دست می آوریم و بدون ترس از اینکه بعد از تولید محصول آیا مشتری وجود دارد که محصول را از ما خریداری کند یا نه؟

کاهش قدرت خرید مشتری

زمانی که قیمت کالا بالا باشد بسیاری از مردمی که درآمد بالایی ندارند و قدرت خرید بالایی ندارند بعضی از کالا ها را نمی توانند خریداری کنند، در نتیجه هنگامی که تقاضا از محصولات کم شود باعث می شود که تولید کننده نتواند تمام محصول خود را به فروش برساند بنابراین یک بازار رقابتی به وجود می آید که باعث می شود همه ی تولید کنندگان نتوانند محصولات خود را بفروش برسانند.


ورود بازار های خارجی

برند ها و اجناس خارجی وارد کشور می شوند و جای اجناس داخلی را می گیرند.

در این صورت افراد وقتی که اجناس خارجی را می بینند تمایل به آن اجناس پیدا می کنند و خرید از کالاهای داخلی کم می شود.

بنابراین تولید کنندگان داخلی با مازاد عرضه مواجه می شوند.

تقاضا از کالاهای داخلی کم می شود و در نتیجه تولید کنندگان و عرضه کنندگان برای فروش محصول به مشتری باید از روش هایی برای جذب مشتری استفاده کنند. باید یک سری مزیت ها نسبت به رقبای خود داشته باشند تا بتوانند جنس خود را به فروش برسانند.
اگر برند قوی باشد و خیلی خوب بتوانیم خودمان را در بازار معرفی کنیم و شناخته شویم قطعا خرید از ما انجام می شود زیرا اگر چندین کارخانه دمپایی، کفش و کیف داشته باشیم اما خودمان را به عنوان عرضه کننده این کالا، معرفی نکنیم، بی فایده است چون مردم کار را نمی شناسند تا از ما خرید کنند پس باید معرفی شویم تا بتوانیم در بازار رقابتی بیشتر مطرح شویم تا  از ما خرید انجام شود.

راه های فروش در بازار رقابتی

از چه روش هایی باید استفاده کنیم تا بتوانیم یک بازار خوب داشته باشیم؟ مشتری های خودمان را داشته باشیم و حتی اگر بازار دچار رقابت شدیدی هم شده باشد، ما بتوانیم فروش خودمان را داشته باشیم و سود ببریم.

راه هایی که وجود دارد  که با انجام آن ها می توانیم فروش داشته باشیم:

متمایز باشیم
متمایز بودن یعنی چی؟ یعنی بتوانیم از روش ها و راه کار هایی استفاده کنیم که باعث موفقیت طولانی مدت در بازار رقابتی شود.

یعنی بتوانیم نکات قابل توجه مشتری را بشناسیم و ببینیم مردم به چه چیز هایی توجه می کنند.

چه مواردی باعث می شود که یک مشتری جذب یک فروشگاه شود و یک مشتری اصلا دوست نداشته باشد از آن فروشگاه خرید کند.

وقتی عوامل را شناسایی کنیم باعث می شود که بتوانیم فروش را حتی در بازار رقابتی افزایش  دهیم.

مشتری محور بودن
سعی کنیم مشتری هایمان را بشناسیم وقتی یک مشتری با ما ارتباط برقرار می کند از او اطلاعاتی به دست بیاوریم.

در مدل کاری ما(آراد برندینگ) مشتری ها خودشان هستند که با ما ارتباط برقرار می کنند و نیازی به بازاریابی نیست.

با بازیابی تلفنی یا حضوری محصول هایمان را به فروش نمی رسانیم بلکه مشتری ها خودشان از طریق تبلیغات، برندسازی برای خرید محصول با ما ارتباط برقرار می کنند که این ارتباطات چندین حالت دارد: ۱- مشتری ها از طریق واتساپ یا تلگرام به ما پیام می دهند و با ما ارتباطشان را بر قرار می کنند. ۲- به صورت مستقیم به ما زنگ می زنند که معمولا مشتری های جدی تر در این گروه قرار دارند.

https://aradbranding.com/6-solutions-...

همه توضیحات ...