تست و بررسی پژو 207 دنده دستی صفر کیلومتر سقف پانوراما + ایرادات - Test driving with peugeot 207i

22Sharghi
22Sharghi
در این نقد و بررسی به خودرو پژو 207 دنده دستی همراه سقف پانوراما پرداخیتم خودرویی که با حاشیه های فراوان همراه بود اما بالاخره د ...
در این نقد و بررسی به خودرو پژو 207 دنده دستی همراه سقف پانوراما پرداخیتم خودرویی که با حاشیه های فراوان همراه بود اما بالاخره در بازار حضور یافت .
این خودرو ابتدا در سال 1389 وارد بازارا ایران شد خودرویی که ادعا شد 207 است اما در بازار جهانی در واقع همان 206 پلاس بود که  این هم از عوام فریبی خودروسازان داخلی برای جلب نظر مصرف کننده و مشتری بود
عرضه 207 نسخه قبلی تا سال 1392 ادامه یافت سپس از سال 1396 نسخه ایرانیزه شده آن به بازار راه پیدا کرد که شامل تغیراتی مثل گرافیک چراغ ها ، تغییر آینه های جانبی ، اضافه شدن دوربین دنده عقب ،اضافه شدن مانیتور و ...بود
اما در سال 1399 ایران خودرو دست به تغییری در سقف این خودرو زد و آن با سقف شیشه ای به بازار عرضه کرد و در حال حاضر این خودرو با سطح امکانات مختلفی به بازار عرضه شده است که خودرو مذکور از نوع فول آپشن 207 سقف شیشه ای محسوب می شود


طراحی ظاهری  207 دنده دستی سقف شیشه ای
در بخش طراحی ظاهری همان طور که گفته شد اضافه شدن سقف شیشه ای به این خودرو بوده است و فرق  ظاهری دیگری با نمونه های  تولید شده از مدل 1396 تا کنون ندارد .

طراحی داخلی 207 دنده دستی سقف شیشه ای
در نمای داخلی خودرو تغییرات در دریچه های تهویه،مانیتور،صفحه کیلومتر و فرمان خلاصه میشود بر روی فرمان دکمه های کروزکنترل و کنترل سیستم پخش قرار داده شده است در این خودرو سیستم پخش مولتی مدیا ۷اینچی با قابلیت پخش DVD،بلوتوث،GPS،دوربین و
سنسور عقب و دو عدد توییتر که بر روی در های جلو قرار گرفته اند.
البته بزرگترین تغییر داخل این خودرو اضافه کردن سقف شیشه ای بهوده است


بخش فنی  207 دنده دستی سقف شیشه ای
پیشرانه ۲۰۷ جدید همان موتور آشنای tu5  به حجم ۱۶۰۰CC با قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتون متر می باشد تغییرات فنی نسبت به ۲۰۷ قبلی شامل سیستم برقی و جعبه دنده و برخی دیگر از قسمت ها است.


ابتدا به بررسی کیفیت قسمت های داخلی کابین می پردازیم ، مواد استفاده شده در داشبورد و درها کیفیت قابل قبولی دارند ، ولی کیفیت قسمت وسط غربیلک فرمان چنگی به دل نمی زند، مونتاژ قطعات داخلی تقریبا با دقت کافی انجام شده اما ایرادات مونتاژی هم مثلا در قسمت درب صندوق عقب و سپر عقب مشاهده می شود.

حال خودرو را روشن کرده، صدای موتور همان صدای پیشرانه TU5 است، نفوذ صدای موتور به داخل اتاق کم است و حتی در دور های بالاتر از۳ یا۴ هزار هم این صدا آنچنان زیاد و آزار دهنده نیست ،نکته بعدی میزان نور چراغ های جلو و Daylight هاست که میزان نور چراغ ها به خصوص Daylight عالی است.

شروع به حرکت می کنیم، پدال کلاج نسبتا نرم است، کمی خشک جا رفتن دنده ها مشخص می شود که البته در همه۲۰۷ ها این مشکل وجود ندارد، تعلیق خودرو مشابه پژو ۲۰۶ عمل میکند ، اما صدایی که وارد کابین می شود بسیار کمتر از ۲۰۶ است و به طور کل میتوان گفت ۲۰۷ جدید آرامش بیشتری از ۲۰۶ به سرنشینان میدهد.،سیستم ترمز خودرو همچنان جزو نقاط قوت محسوب میشود و با فشردن ترمز ،راننده احساس اطمینان میکند.





******************برای مشاهده مقاله تست و بررسی کامل این خودرو از طریق لینک بالا به مجله خبری 22 شرقی مراجعه نمایید******************

همه توضیحات ...