فرهنگ سازی برای محصول و خدمات - امیر سیداحمدپور

AmirSeyedahmadpour
AmirSeyedahmadpour
اگر محصول  یا خدماتی که قصد داری به بازار معرفی کنی، خیلی جدیده و مشتری هیچ ایده ای نسبت به اون نداره، اول باید برای کسب و ...
اگر محصول  یا خدماتی که قصد داری به بازار معرفی کنی، خیلی جدیده و مشتری هیچ ایده ای نسبت به اون نداره، اول باید برای کسب و کار و محصولت فرهنگ سازی انجام بدی.

چون تغییر دادن ذهنیت و ذائقه مشتری، کار خیلی سختیه. امّا اگر مطمئنی که محصولت واقعاً روند بازار رو کاملاً تغییر میده و میترکونه، قبلش فرهنگ سازی کن و با قدرت برو جلو.

همونطور که توی ویدیو گفتم، حتی کمپانی با عظمت #گوگل هم وقتی برای عینک هاش فرهنگ سازی نکرده بود، با شکست روبرو شد و محصولش از بازار حمع شد. چرا؟
چون یه وحشتی توی جامعه اتفاق افتاده بود که مردم دارن رفتار غیر عادی انجام میدن! حتی اَنگ دیوانه بودن هم زدن به اونایی که داشتن از گوگل گلس استفاده می‌کردن.

مخصوصاً اگر حوزه ی کاریت استارتاپه و یه تحول نو و فرآیند جدیدی رو قراره به بازار عرضه کنی، ابتدا کامل فرآیند رو برای مخاطب شرح بده تا اون فرهنگ لازم توی بازار و دید مخاطب ایجاد بشه، بعد به طور گسترده محصولت رو عرضه کن.

اتفاقی که برای یخ چای گلستان افتاد!
ذائقه ما ایرانی ها اینه که چای رو کاملاً داغ بخوریم و وقتی یه کلمه ی “سرد” پشت چای میشینه، ناگهان یه تضاد عجیبی برای مخاطب به وجود میاد و فوراً پس میزنه.

پس قبل از اینکه بذاری تضاد فکری توی ذهن مخاطبت بشینه، آماده اش کن و کم کم ذائقه‌ش رو تغییر بده.

www.seyedahmadpour.us

همه توضیحات ...