❌علائم و نشانه های سوختن واشر سر سیلندر؟!✔️🔥

22,386 بازدید
بیشتر
Car Fixing(تعمیرات خودرو)
Car Fixing(تعمیرات خودرو)
...
#واشر_سرسیلندر_سوخته_ترسیده
#اب_روغن_قاطی_کردن
#یادگیری_اموزش

اگر دوست دارید محتوای بیشتری از کانال من مشاهده کنید روی لینک زیر کلیک کنید.❤️
   / @carfixing668

وظیفه واشر سر سیلندر
واشر سر سیلندر وظیفه آب بندی در فاصله بین سیلندر و سر سیلندر را به عهده دارد که این کار از خروج گاز حاصل از احتراق، خروج روغن از مسیر‌های روغن و خارج شدن آب جلوگیری می‌کند.
یکی دیگر از وظایف واشر سر سیلندر جلوگیری از اختلاط آب و روغن است. اگر این قطعه کار خود را به درستی انجام ندهد یعنی واشر سر سیلندر سوخته است یا نیم سوز شده است که دلایل آن را بررسی می‌کنیم.
وظیفه دیگر واشر سر سیلندر هدایت مایعات است. هدایت مایع خنک کننده و روغن موتور که در گردشند؛ مایع خنک کننده للندر
اولین مورد می‌تواند جنس نامرغوب آن باشد. اگر واشر سر سیلندر جنس مرغوب فولادی نداشته باشد در برابر کار خود ناتوان است و بعد از مدتی آسیب می‌بیند.
دومین مورد که بسیار اهمیت دارد کم بودن آب در رادیاتور ماشین است که در این صورت موتور و واتر پمپ را درگیر کرده و به آن فشار وارد می‌کند و منجر به سوختن واشر سر سیلندر می‌شود.
زمانی که رادیاتور خودرو رسوب کرده باشد، آب به خوبی خنک نمی‌شود و می‌تواند دلیلی بر سوختن واشر سر سیلندر باشد.
اگر مسیر‌های آب درون موتور که وظیفه خنک سازی موتور را دارند مسدود شده باشند، خنک سازی انجام نمی‌شود و حرارت موتور واشر را درگیر کرده و واشر می‌سوزد.
در فصل گرم سال اگر رانندگی طولانی در ترافیک داشته باشیم، رادیاتور و فن خودرو کار خود را به خوبی انجام نمی‌دهند و باعث سوختن واشر می‌شود؛ و دلیل آخری که می‌توان بیان کرد بروز مشکل در ترموستات خودروست.
علائم سوختن واشر سر سیلندر
از علائم سوختن واشر سر سیلندر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
وجود آب در سر پیستون‌ها
گرم شدن بیش از اندازه موتور که دلیل مستقیم با آب رادیاتور و کمبود آن دارد.
خارج شدن بخارآب از اگزوز خودرو.
تغییر رنگ روغن موتور به رنگ شیری.
کم شدن توان خودرو و نداشتن نیروی کافی
اگر دود سفید در ابتدای روشن کردن خودرو از اگزوز خارج شود نشان‌دهنده‌ی وجود آب در محفظه احتراق است که راه نفوذ ایجاد کرده و باعث سوختن واشر می‌شود.
زمانی که دود آبی رنگ از اگزوز خارج شود به این معنی است که واشر سر سیلندر سوخته و روغن وارد محفظه شده و همراه با بنزین می‌سوزد.
کم شدن آب رادیاتور و کم شدن روغن هم دلایلی بر سوختن واشر سر سیلندر هستند.
این چنین نیست که واشر سر سیلندر به صورت لحظه‌ای بسوزد. اگر هر کدام از دلیل‌های سوختن واشر سر سیلندر اتفاق افتد و از آن بی خبر باشیم؛ از بالا آمدن نشانگر دمای آب که تا روی خط قرمز می‌آید می‌توان به این اتفاق پی برد.
بالا رفتن آمپر
در صورت بالا رفتن آمپر یا نشانگر دمای آب رادیاتور چه باید کرد؟
اگر نمایشگر دمای آب رادیاتور بالا‌تر از حد مجاز رفت و کم و زیاد شد دلیل آن وجود هوا در مجاری آب خودرو است و باید توسط تعمیر کار هواگیری شود.
اگر دما بالاتر از حد مجاز بود احتمال کمبود آب در رادیاتور وجود دارد. در این صورت باید خودرو سریعا پارک شده، اما خاموش نشود و فورا مقداری آب روی رادیاتور به آرامی ریخته شود. دقت کنید که آب بر روی موتور نریزد.
اگر آمپر به خط قرمز رسید در این صورت می‌تواند به واشر سر سیلندر آسیب بزند. در این وضعیت خودرو باید سریعا پارک و خاموش شود. سپس خودرو به حالت خاموش تا تعمیرگاه هدایت شده و علت اصلی آن قبل از آن که واشر سر سیلندر بسوزد بررسی گردد.
نکته قابل ذکر دیگر این است که سوختن واشر سر سیلندر در خودرو‌های مختلف، متفاوت نیست و هر یک از دلیل‌های گفته شده می‌تواند دلیلی بر سوختن واشر سر سیلندر پراید، پژو یا هر خودروی دیگر باشد.

همه توضیحات ...