آموزش بازاریابی فرهنگی Cultural Marketing
FaraDars: برای دسترسی به نسخه کاملتر «آموزش بازاریابی فرهنگی Cultural Marketing» و دانلود فایلهای همراه آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:
https://fdrs.ir/75n9
زمانبندی ویدئو:
0:00:00 درس ۱: تعریف و گستره بازاریابی
0:06:45 درس ۲: مفاهیم اساسی بازاریابی
0:14:37 درس ۳: چه چیزهایی بازاریابی میشوند؟
0:25:05 درس ۴: ابعاد گوناگون بازاریابی
0:33:59 درس ۵: انواع تقاضا و وظایف بازاریابی
بازاریابی فرهنگی چیست؟
بازاریابی مفهومی است که دامنه بسیار وسیعی دارد و در هر سازمانی که نیاز یا خواستهای از مخاطبان و مشتریان خود برطرف کند، کاربرد دارد. به عبارت دیگر، بازاریابی را میتوان نه تنها در سازمانهای انتفاعی و سودآور معنا کرد، بلکه در سازمانهای غیرانتفاعی و غیرسودآور همچون موزهها، مساجد، موسسههای فرهنگی، خیریهها و سایر انجمنها نیز میتوان به آن مفهوم بخشید. اما متاسفانه برخی سازمانهای فرهنگی به دلیل عدم آشنایی درست، احساس ناخوشایندی در مورد بازاریابی دارند و تصور آنها از بازاریابی، صرفا تبلیغات، ازدیاد فروش و افزایش تقاضا است؛ لذا رویکرد بازاریابی را با فلسفه وجودی و رسالت و ماموریت خود در تضاد میبینند. در صورتی که اگر از امور بازاریابی در فعالیتهای فرهنگی خود بهرهبرداری کنند، میتوانند رابطه بهتری با مخاطبان خود داشته باشند. به مجموعهای از فعالیتهای انسانی، فرهنگی و برنامهریزیشده جهت پاسخگویی به نیازهای فرهنگی جامعه که از طریق ارائه محصولات (کالاها و خدمات) فرهنگی انجام میشود بازاریابی فرهنگی گفته میشود.
اهمیت یادگیری بازاریابی فرهنگی چیست؟
در عصر حاضر شاهد پیشرفتهای حیرتانگیزی در حوزه فناوری، صنعت، فرهنگ و ... هستیم و این تغییر و تحولات، باعث شده است تا جوامع دچار یک انفجار فرهنگی شوند. در واقع اگر قرن بیستم بیش از هر چیز دارای ویژگیهای اقتصادی بود، قرن بیستویکم، قرنی فرهنگی است و در آن تعاملات و حتی رقابت میان کشورها، از حوزه اقتصاد به حوزه فرهنگ کشیده شده است. در واقع فرهنگ، عاملی است که به بازاریابان این توانایی را میدهد تا ارتباط بهتر و بیشتری را با مخاطبان خود برقرار کرده و باعث افزایش پیشرفت در کسبوکار خود شوند. بنابراین عدم شناخت اهمیت فرهنگ کسبوکارها، همان عاملی است که باعث ناکارآمدی و ضعف رقابتی میشود.
در این فرادرس چه چیزی یاد میگیریم؟
در این آموزش، ابتدا با تعریف، مفاهیم اساسی، ابعاد گوناگون و محیط بازاریابی آشنا خواهیم شد. سپس به مفهومشناسی و واژهکاوی اصطلاح فرهنگ و موضوعات مرتبط به آن میپردازیم و در انتها بازاریابی فرهنگی و مدیریت آن را یاد خواهیم گرفت.
https://fdrs.ir/75n9
زمانبندی ویدئو:
0:00:00 درس ۱: تعریف و گستره بازاریابی
0:06:45 درس ۲: مفاهیم اساسی بازاریابی
0:14:37 درس ۳: چه چیزهایی بازاریابی میشوند؟
0:25:05 درس ۴: ابعاد گوناگون بازاریابی
0:33:59 درس ۵: انواع تقاضا و وظایف بازاریابی
بازاریابی فرهنگی چیست؟
بازاریابی مفهومی است که دامنه بسیار وسیعی دارد و در هر سازمانی که نیاز یا خواستهای از مخاطبان و مشتریان خود برطرف کند، کاربرد دارد. به عبارت دیگر، بازاریابی را میتوان نه تنها در سازمانهای انتفاعی و سودآور معنا کرد، بلکه در سازمانهای غیرانتفاعی و غیرسودآور همچون موزهها، مساجد، موسسههای فرهنگی، خیریهها و سایر انجمنها نیز میتوان به آن مفهوم بخشید. اما متاسفانه برخی سازمانهای فرهنگی به دلیل عدم آشنایی درست، احساس ناخوشایندی در مورد بازاریابی دارند و تصور آنها از بازاریابی، صرفا تبلیغات، ازدیاد فروش و افزایش تقاضا است؛ لذا رویکرد بازاریابی را با فلسفه وجودی و رسالت و ماموریت خود در تضاد میبینند. در صورتی که اگر از امور بازاریابی در فعالیتهای فرهنگی خود بهرهبرداری کنند، میتوانند رابطه بهتری با مخاطبان خود داشته باشند. به مجموعهای از فعالیتهای انسانی، فرهنگی و برنامهریزیشده جهت پاسخگویی به نیازهای فرهنگی جامعه که از طریق ارائه محصولات (کالاها و خدمات) فرهنگی انجام میشود بازاریابی فرهنگی گفته میشود.
اهمیت یادگیری بازاریابی فرهنگی چیست؟
در عصر حاضر شاهد پیشرفتهای حیرتانگیزی در حوزه فناوری، صنعت، فرهنگ و ... هستیم و این تغییر و تحولات، باعث شده است تا جوامع دچار یک انفجار فرهنگی شوند. در واقع اگر قرن بیستم بیش از هر چیز دارای ویژگیهای اقتصادی بود، قرن بیستویکم، قرنی فرهنگی است و در آن تعاملات و حتی رقابت میان کشورها، از حوزه اقتصاد به حوزه فرهنگ کشیده شده است. در واقع فرهنگ، عاملی است که به بازاریابان این توانایی را میدهد تا ارتباط بهتر و بیشتری را با مخاطبان خود برقرار کرده و باعث افزایش پیشرفت در کسبوکار خود شوند. بنابراین عدم شناخت اهمیت فرهنگ کسبوکارها، همان عاملی است که باعث ناکارآمدی و ضعف رقابتی میشود.
در این فرادرس چه چیزی یاد میگیریم؟
در این آموزش، ابتدا با تعریف، مفاهیم اساسی، ابعاد گوناگون و محیط بازاریابی آشنا خواهیم شد. سپس به مفهومشناسی و واژهکاوی اصطلاح فرهنگ و موضوعات مرتبط به آن میپردازیم و در انتها بازاریابی فرهنگی و مدیریت آن را یاد خواهیم گرفت.
همه توضیحات ...