رونمایی از پروژهی دیزاین هویت بصری برند »ترگل» Introducing “Targol” Brand Visual Identity Project
عنوان برند: ترگل (به معنای گل شاداب، تازه و با طراوت)
زمینهی فعالیت: آرایشی بهداشتی
سفارشدهنده: مهندس محمدرضا عربپور
زمان انجام پروژه: بهار ۱۴۰۲
دیزاینر ها: #امیرحسین_سعادت_فر ، #زینب_معماریان
استراتژی انتخاب نام ——————————
ترگل درواقع یک فروشگاه محصولات آرایشی و بهداشتی بود که در هویت پردازی این برند با ابتکار خود سفارش دهنده نام انتخاب شده بود و استراتژی برند هم تقریبا مشخص بود، نام این برند با استعاره و تلمیح از اصطلاح عامیانهی «ترگل ورگل» به معنی آراستن و به خود رسیدن انتخاب شد و رسالت و هدف خود را نیز در همین راستا میدید، یعنی فراهم کردن ابزار آراستگی…
هویت برند ——————————
کسی که از تمیزی و آراستگی سخن میگوید در ابتدا باید خود این موضوع را رعایت کرده باشد وگرنه سخنش باورپذیر نخواهد بود، لذا با توجه به این نکته با حساسیت بالا سعی کردیم هویت برند ترگل را در نهایتی آراستگی دیزاین کرده و رونمایی کنیم…
عنصر لوگو در هویت بصری ——————————
درخصوص لوگو بیش از ۵ کانسپت به کارفرمای عزیز ارائه شد تا بهترین و ترگل ترین نتیجه حاصل شود، و درنهایت کانسپتی به تایید نهایی رسید که در قالب لوگوتایپ (نشان نوشتاری) بصورت چندتکهای که بیانگر گلبرگهای گل هستند در دو نسخهی هماهنگ فارسی و لاتین اجرا و مبنای هویت بصری شد…
عناصر مکمل هویت بصری ——————————
لوگو از اهمیت و جایگاه خاصی در هویت بصری برند برخوردار است اما برای اینکه این شان و جایگاه بهتر نمایان شود عناصر مکمل دیگری نیاز است تا هویت بصری برند کامل تر گردد:
- - - - - - - - - - رنگ
در مرحلهی انتخاب رنگ، بیشتر روانشناسی کاربردی رنگ را مدنظر قرار دادیم و از رنگ گل اسطوخودوس یا همان گل لَوِندر برای جوهرهی رنگ سازمانی الهام گرفتیم…
- - - - - - - - - - مجموعه آیکن
آیکن ها تصاویری هستند که در انتقال و درک سریعتر مفاهیم مخاطب را یاری میکنند، زمانی که مشتری به دنبال اطلاعات تماس یا آدرس میگردد اگر آیکن مربوطه کنار اطلاعات وجود داشته باشد به راحتی آنچه را که دنبالش میگردد پیدا خواهد کرد لذا یکی دیگر از عناصری که به کاملتر شدن هویت بصری کمک شایانی میکند دیزاین مجموعه آیکن سفارشی برای برند است که در این پروژه هم انجام شد…
- - - - - - - - - - پترن / الگو
همیشه در عناصر هویت بصری فضاهای سفید یا خالی متعددی وجود دارند که میشود با درایت آنها را طوری پر کرد که هم خالی نباشند و هم زیادی شلوغی بصری به پا نشود، راهکار این مساله استفاده از پترن یا الگوهای تکرار شوندهی برند است که خوشبختانه در این پروژه لوگو پتانسیل لازم را برای مشتق گیری پترن داشت
- - - - - - - - - - مجموعهی اوراق اداری
پس از اینکه تکلیفمان با عناصر اصلی مانند لوگو، رنگ سازمانی، پترن، مجموعه آیکن و غیره مشخص شد حالا میتوانیم در اوراق اداری مانند سربرگ، فاکتور، بیزینس کارد و غیره همین هارا پیاده کتیم.
- - - - - - - - - - هدایای تبلیغاتی
به لطف دیزاین یک هویت بصری پویا امکان پیاده سازی عناصر متناسب با یکدیگر در اجزای دیگر تبلیغاتی مانند ماگ، جعبه، کیسه های خرید وغیره نیز میسر خواهد بود…
باتشکر از همراهی شما عزیزان
پنجره دیزاین
زمینهی فعالیت: آرایشی بهداشتی
سفارشدهنده: مهندس محمدرضا عربپور
زمان انجام پروژه: بهار ۱۴۰۲
دیزاینر ها: #امیرحسین_سعادت_فر ، #زینب_معماریان
استراتژی انتخاب نام ——————————
ترگل درواقع یک فروشگاه محصولات آرایشی و بهداشتی بود که در هویت پردازی این برند با ابتکار خود سفارش دهنده نام انتخاب شده بود و استراتژی برند هم تقریبا مشخص بود، نام این برند با استعاره و تلمیح از اصطلاح عامیانهی «ترگل ورگل» به معنی آراستن و به خود رسیدن انتخاب شد و رسالت و هدف خود را نیز در همین راستا میدید، یعنی فراهم کردن ابزار آراستگی…
هویت برند ——————————
کسی که از تمیزی و آراستگی سخن میگوید در ابتدا باید خود این موضوع را رعایت کرده باشد وگرنه سخنش باورپذیر نخواهد بود، لذا با توجه به این نکته با حساسیت بالا سعی کردیم هویت برند ترگل را در نهایتی آراستگی دیزاین کرده و رونمایی کنیم…
عنصر لوگو در هویت بصری ——————————
درخصوص لوگو بیش از ۵ کانسپت به کارفرمای عزیز ارائه شد تا بهترین و ترگل ترین نتیجه حاصل شود، و درنهایت کانسپتی به تایید نهایی رسید که در قالب لوگوتایپ (نشان نوشتاری) بصورت چندتکهای که بیانگر گلبرگهای گل هستند در دو نسخهی هماهنگ فارسی و لاتین اجرا و مبنای هویت بصری شد…
عناصر مکمل هویت بصری ——————————
لوگو از اهمیت و جایگاه خاصی در هویت بصری برند برخوردار است اما برای اینکه این شان و جایگاه بهتر نمایان شود عناصر مکمل دیگری نیاز است تا هویت بصری برند کامل تر گردد:
- - - - - - - - - - رنگ
در مرحلهی انتخاب رنگ، بیشتر روانشناسی کاربردی رنگ را مدنظر قرار دادیم و از رنگ گل اسطوخودوس یا همان گل لَوِندر برای جوهرهی رنگ سازمانی الهام گرفتیم…
- - - - - - - - - - مجموعه آیکن
آیکن ها تصاویری هستند که در انتقال و درک سریعتر مفاهیم مخاطب را یاری میکنند، زمانی که مشتری به دنبال اطلاعات تماس یا آدرس میگردد اگر آیکن مربوطه کنار اطلاعات وجود داشته باشد به راحتی آنچه را که دنبالش میگردد پیدا خواهد کرد لذا یکی دیگر از عناصری که به کاملتر شدن هویت بصری کمک شایانی میکند دیزاین مجموعه آیکن سفارشی برای برند است که در این پروژه هم انجام شد…
- - - - - - - - - - پترن / الگو
همیشه در عناصر هویت بصری فضاهای سفید یا خالی متعددی وجود دارند که میشود با درایت آنها را طوری پر کرد که هم خالی نباشند و هم زیادی شلوغی بصری به پا نشود، راهکار این مساله استفاده از پترن یا الگوهای تکرار شوندهی برند است که خوشبختانه در این پروژه لوگو پتانسیل لازم را برای مشتق گیری پترن داشت
- - - - - - - - - - مجموعهی اوراق اداری
پس از اینکه تکلیفمان با عناصر اصلی مانند لوگو، رنگ سازمانی، پترن، مجموعه آیکن و غیره مشخص شد حالا میتوانیم در اوراق اداری مانند سربرگ، فاکتور، بیزینس کارد و غیره همین هارا پیاده کتیم.
- - - - - - - - - - هدایای تبلیغاتی
به لطف دیزاین یک هویت بصری پویا امکان پیاده سازی عناصر متناسب با یکدیگر در اجزای دیگر تبلیغاتی مانند ماگ، جعبه، کیسه های خرید وغیره نیز میسر خواهد بود…
باتشکر از همراهی شما عزیزان
پنجره دیزاین
همه توضیحات ...