موتور برج خنک کننده

damagoostar
damagoostar
االکتروموتور برج خنک کننده ...
االکتروموتور برج خنک کننده
http://gg.gg/vfw54
لکتروموتور(electromotor) که گاهاً به صورت مختصر موتور یا دینام هم نامیده می‌شود در برج خنک کننده وظیفه ایجاد نیروی مکانیکی لازم برای چرخش فن را بر عهده دارد. به عبارتی دیگر فن یا پروانه در برج خنک کننده در قسمت بالایی همواره به یک دستگاه موتور یا دینام متصل می گردد. موتور یا دینام در برج خنک کننده از توان 1 اسب بخار تا توان 50 اسب بخار هم بکار برده می شود که وابسته به قطر فن و ظرفیت کولینگ تاور متفاوت خواهد بود.

اتصال موتور به فن در برج خنک کننده می‌تواند به صورت مستقیم (دایرکت درایو) یا به صورت غیر مستقیم با اتصال به سیستم کاهنده دور انجام گیرد. گیربکس و سیستم انتقال قدرت تسمه‌ای عمدتاً رابط بین فن و موتور در برج های خنک کننده آب بحساب می‌آیند که توسط تسمه یا چرخ دنده قدرت موتور را به پروانه انتقال می دهند. گیربکس یا کاهش دور تسمه ای هر کدام مزایا و معایبی در کاربرد خود دارند و به منظور انتخاب این بخش حتماً از کارشناسان مجرب دماگستر مشاوره بگیرید.

کلاس حرارتی در موتور برج خنک کن چه کارایی دارد و چگونه آن را تشخیص دهیم؟

عبارت ICL نمایانگر Insulation Class یا عایق حرارتی بوده که کلاس F برای موتورهایی با تحمل دمایی 120 درجه سانتیگراد و موتورهایی با کلاس B  دارای 80 درجه تحمل خواهند بود. برای موتور برجهای صنعتی که در سیستم کوره القایی یا تزریق پلاستیک و سایر سنگین بکار برده می شود توصیه میگردد موتوری با کلاس حرارتی حداقل f تهیه نمایید. کلاس حرارتی در واقع رابطه مستقیمی با کارکرد خنک دینام در طول چرخش فن دارد و هرچه بیشتر باشد  اجازه نخواهد داد موتور بیش از داغ کند و خاموش شود.

همه توضیحات ...